Efter två veckor på svensk mark kände jag att det var dags att uppdatera er om vad som hände under de två bästa veckorna i mitt liv. Vi har så många roliga historier, men alla får inte plats här. Jag har bara en sak att säga innan jag börjar samanfatta vår resa, och det är att alla som någon gång i livet får en chans att åka till någon av dessa städer borde verkligen göra det! Jag skulle kunna berätta om allt vi varit med om i timmar, men man måste ändå åka dit och uppleva allt själv, det är en sådan häftig känsla! 
 
Det började med att jag åkte till Bostons flygplats för att möta upp min bästa vän som jag varit borta ifrån alldeles för länge. Känslan att återigen kunna skratta tillsammans och vara vakna alldeles för sent på kvällarna för att vi låg och pratade om allt och ingenting var oslagbar. Jag är så lyckligt lottad att jag har så många fina vänner. Efter några mysiga dagar i Boston var det dags att sätta sig på planet för att åka till solen, San Francisco var första stoppet! Jag hade inte så höga förväntingar på San Fran, men oj vilken fin stad! Det var kärlek vid första ögonkastet, och vädret var på topp varje dag! Men backarna är inte att leka med! Jag hade träningsverk i två dagar efter att vi knallat backe upp och backe ner hela dagarna haha. 
Golden Gate-bron var en självklar punkt på vår bucket list, så vi hyrde en tandemcykel och cyklade över bron. Det var lite vingligt i början innan vi lärde oss hur vi skulle göra, men sen gick det av bara farten! Linnea och jag var nog tandemcyklister i våra förra liv, alla blev imponerade över vår skicklighet! 
 
 
Nästa dag begav vi oss till Alcatraz, där vi fick en guidad tur runt fängelset. Vi fick även gå runt i fängelset samtidigt som man lyssnade på ett inspelat band där de berättade historier om olika händelser, till exempel när några fångar försökte fly och hur de sköt ihjäl en vakt osv. Vi träffade även en föredetta fånge, att få prata med honom efter att ha gått runt i flera timmar i fängelset var riktigt gripande. Jag var helt mållös när jag åkte därifrån. 
 
"Break the rules and you go to prison, break the prison rules and you go to Alcatraz."
 

De två sista dagarna spenderade vi vid poolen på vårt rooftop. Att kunna ligga i bikini i januari är bara helt amazing. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej